UČENICI IX. GIMNAZIJE POZVANI NA ŽUPANIJSKA NATJECANJA U ZNANJU I NA ŽUPANIJSKU RAZINU SMOTRE LITERARNOG, DRAMSKO-SCENSKOG I NOVINARSKOG STVARALAŠTVA LIDRANO:
Predmet | Ime učenika | Prezime učenika | Razred | Ime mentora | Prezime mentora |
Povijest | Grgur | Crnković | 1.c | Josipa | Malčić |
Povijest | Lira | Musliu | 1.d | Josipa | Malčić |
Povijest | Lana | Golubić | 2.c | Sebastijan | Zadravec |
Povijest | Andrija | Kuzmić | 2.c | Sebastijan | Zadravec |
Geografija | Josip | Moser | 2.c | Suzana | Rzounek |
Njemački jezik | Kjara | Križanović | 2.d | Lovorka | Keča Bugarin |
Matematika | Viktorija | Pribanić | 2.d | Anja | Posel |
Njemački jezik | Ela | Zmišlja | 2.d | Lovorka | Keča Bugarin |
Biologija | Sara | Burica | 2.e | Marija | Repulec Glogović |
Talijanski jezik | Gabrijela | Alagić | 3.b | Katarina | Gospodnetić Pavković |
Lidrano | Lily | Antić | 3.b | Ljiljana | Miler |
Talijanski jezik | Lara | Dvorski | 3.b | Katarina | Gospodnetić Pavković |
Lidrano | Nina | Grubić | 3.b | Ljiljana | Miler |
Geografija | Tara | Lakatoš | 3.b | Fran | Alilović |
Povijest | Mihael | Razić | 3.b | Fran | Alilović |
Geografija | Dorotea | Strugar | 3.b | Fran | Alilović |
Logika | Tian | Vlašić | 3.b | Željko | Platužić |
Matematika | Tijan | Vlašić | 3.b | Melita | Šulc |
Talijanski jezik | Ana | Alvir | 3.c | Katarina | Gospodnetić Pavković |
Povijest | Gabriel Leon | Barbarić | 3.c | Vladimir | Begović |
Francuski jezik | Antun Bader | Bistrović | 3.d | Mirjana | Franić |
Francuski jezik | Barbara | Cvjetković | 3.d | Mirjana | Franić |
Geografija | Lovro | Boras | 3.e | Fran | Alilović |
Francuski jezik | Antonela | Biškupić | 4.a | Mirjana | Franić |
Engleski jezik | Jan Stjepan | Franja | 4.a | Ingeborg | Radimiri |
Francuski jezik | Jan Stjepan | Franja | 4.a | Mirjana | Franić |
Francuski jezik | Karlo | Kunić | 4.a | Mirjana | Franić |
Francuski jezik | Ivana | Sekulić | 4.a | Mirjana | Franić |
Geografija | Leona | Jokić | 4.c | Fran | Alilović |
Engleski jezik | Noa | Klarić | 4.c | Katarina | Gospodnetić Pavković |
Povijest | Noa | Klarić | 4.c | Vladimir | Begović |
Filozofija | Matija | Rajnoha | 4.c | Željko | Platužić |
Matematika | Klara | Keglević | 4.d | Melita | Šulc |
Talijanski jezik | Magda | Peša | 4.d | Katarina | Gospodnetić Pavković |
Talijanski jezik | Lana | Medić | 4.e | Katarina | Gospodnetić Pavković |
Čestitamo svim učenicima i njihovim mentorima na plasmanu na županijskim natjecanjima te im želimo puno uspjeha u nastavku natjecanja!
Na školskoj i općinskoj razini natjecanja sudjelovalo je 150 učenika IX. gimnazije. Zahvaljujemo svima!
OSTALA NATJECANJA
Učenici IX. gimnazije pozvani na državnu razinu natjecanja "Mreža čitanja" u organizaciji Hrvatske mreže školskih knjižničara:
Natjecanje | Ime učenika | Prezime učenika | Razred | Ime mentora | Prezime mentora |
Mreža čitanja | Izabela | Rimac | 2.d | Mateja | Mačešić |
Mreža čitanja | Ela | Zmišlja | 2.d | Mateja | Mačešić |
Mreža čitanja | Nino | Kolega | 3.a | Mateja | Mačešić |
Mreža čitanja | Gabrijela | Alagić | 3.b | Mateja | Mačešić |
Mreža čitanja | Nina | Grubić | 3.b | Mateja | Mačešić |
Mreža čitanja | Tara | Lakatoš | 3.b | Mateja | Mačešić |
Mreža čitanja | Dorotea | Strugar | 3.b | Mateja | Mačešić |
Mreža čitanja | Aneta | Šušnjara | 3.b | Mateja | Mačešić |
Učenici IX. gimnazije pozvani na županijsku razinu natjecanja "Mreža čitanja" u organizaciji Hrvatske mreže školskih knjižničara:
Mreža čitanja | Petar | Capan | 1.a | Mateja | Mačešić |
Mreža čitanja | Iskra | Azinović | 1.c | Mateja | Mačešić |
Mreža čitanja | Izabela | Rimac | 2.d | Mateja | Mačešić |
Mreža čitanja | Ela | Zmišlja | 2.d | Mateja | Mačešić |
Mreža čitanja | Patricija | Čolić | 3.a | Mateja | Mačešić |
Mreža čitanja | Nino | Kolega | 3.a | Mateja | Mačešić |
Mreža čitanja | Sara | Suhić | 3.a | Mateja | Mačešić |
Mreža čitanja | Mia | Zubac | 3.a | Mateja | Mačešić |
Mreža čitanja | Gabrijela | Alagić | 3.b | Mateja | Mačešić |
Mreža čitanja | Nina | Grubić | 3.b | Mateja | Mačešić |
Mreža čitanja | Tara | Lakatoš | 3.b | Mateja | Mačešić |
Mreža čitanja | Dorotea | Strugar | 3.b | Mateja | Mačešić |
Mreža čitanja | Aneta | Šušnjara | 3.b | Mateja | Mačešić |
Čestitke svim sudionicima!
Hrvatski znakovni jezik
Autor: Ninoslav Šebestijan, 11. 7. 2011.
U našoj školi se, već četvrtu godinu za redom. održava tečaj Hrvatskog znakovnog jezika (HZJ) na kojem učenici i njihovi profesori zajedno dijele klupe u želji za učenjem jednog novog jezika kojim se u Hrvatskoj služi oko 12 000 gluhih i gluhonijemih osoba.
Već prve godine je održan niz pomno pripremljenih predavanja i uvodnih sati u kojima se nastojalo učenike pripremiti za ovaj projekt te ih izvorno i cjelovito informirati i prikazati posebnost jednog svijeta koji je unatoč okovima predrasuda i neznanja do današnjeg dana opstao i na našim prostorima.
Program izvođenja nastave koncipiran je tako da se počne od povijesnog pregleda poznatih gluhih osoba koje su u povijesti ostavile svoj trag, kao što su njemački skladatelj Ludwig van Beethoven, američka književnica Helen Keller i nama posebno zanimljiva gluha hrvatska slikarica Slava Raškaj čiji je lik i djelo danas prepoznato ne samo u okvirima Hrvatske već i šire. Da bi se bolje upoznali sa Slavom Raškaj, posjetili smo i njezin rodni grad – Ozalj gdje smo se upoznali s jednim dijelom ostavštine i stalne postave njezinog likovnog opusa.
Znakovni jezik je, poput svih drugih jezika, komunikacijski sustav koji se koristi za razmjenu informacija između dvije i više osoba. Nekad se smatralo da je znakovni jezik isključivo jezik zajednice gluhih osoba, no danas je prepoznat kao jezik gluhih i gluhoslijepih osoba koje imaju zaseban kulturan i jezični identitet. Postoje nacionalni znakovni jezici, a učenjem hrvatskog znakovnog jezika želimo još više izgraditi osjećaj za bogatstvo nacionalnog jezičnog identiteta.
Nakon povijesnog pregleda učiti će se dvoručna i jednoručna abeceda, čitanje s usana, te izvođenje znakova, a kroz jednu školsku godinu početna grupa polaznika će naučiti oko 1000 riječi i pojmova.
Kao jedan od najvažnijih ciljeva učenja HZJ je razvijanje i odgajanje pozitivnog i ravnopravnog odnosa prema gluhim i gluhoslijepim osobama, prvenstveno djeci i njihovom društvenom okruženju, osobito kroz zajedničke planirane akcije s njihovim roditeljima i udrugama.
Hrvatski znakovni jezik već ima važnu primjenu u svakodnevnom životu građana, a uključen je i u medije kao što je televizija koja donosi i vijesti u kojima se na znakovnom jeziku prevodi sadržaj prilagođen upravo za gluhonijeme osobe. Rezultati početnih akcija HZJ-a u IX. gimnaziji vidljivi su i u izboru fakulteta budućih studenata jer je upravo time potaknut određeni broj učenika koji su u ovoj studentskoj godini upisali upravo Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet i Učiteljsku akademiju Sveučilišta u Zagrebu. To su fakulteti čiji su studenti u velikom broju uključeni u edukaciju za instruktore i prevoditelje znakovnog jezika kako bi u skladu sa obrazovanjem doprinijeli kao intervenori u svakodnevici gluhih osoba, posebice djece koja se tek uključuju u školski obrazovni sustav. Porast interesa za nastavu HZJ-a u našoj je gimnaziji u stalnom porastu, a nadasve je dobra korelacija s ostalim predmetima kao što su etika, vjeronauk i sociologija. Uvjereni smo da je sama akcija vrijedna pomoći i podrške šire društvene zajednice kojoj je zapravo u konačnici i namijenjena.
« Travanj 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
Ukupno: 2126591
Ovaj tjedan: 4458
Danas: 708